About Store Forum Documentation Contact
Donations:
225$/mo



Post Reply 
Klasa npc
Author Message
DNS Offline
Member

Post: #1
Klasa npc
Witam prosił bym Cię o drobną pomoc w kodzeniu
chodzi o proste AI przeciwnika

Napisałem coś takiego

plik char.h
Code:
struct AI : Game::Chr
{
    virtual Bool update();
    virtual void move(Vec &pos);
    AI();
};

Game::ObjMemx<AI> AIs; // container for player objects

AI::AI()
{
    std::cout << "yes";
}

Bool AI::update()
{
    ragdollEnable();
    move(Players[0].pos());
    std::cout << "yes";
    return true;
}

void AI::move(Vec &pos)
{
    for(Int r= 1; r<=3; r++) // radius
      for(Int x=-1; x<=1; x++) // x offset
      for(Int z=-1; z<=1; z++) // z offset
          if(x || z)
              if(actionMoveTo(pos+Vec(x,0,z)*(r*0.6)))return;
}

fragment w main.cpp
Code:
Game::World.init()
              .setObjType(Statics,OBJ_STATIC)
              .setObjType(AIs ,OBJ_CHR)
              .setObjType(Players,OBJ_PLAYER)
              .setObjItem(Items  ,OBJ_ITEM  )
              .New("world/mapfortest.world");


Niestety nie wiem czemu ale AI się nie wykonuje. Gdzie może być problem?
Dodam że modele stroją bez ruchu
03-16-2010 11:07 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Koniu Offline
Member

Post: #2
RE: Klasa npc
Mała uwaga: plik char.h powinien nosić nazwę chr.h lub character.h . To raczej tutaj nic nie pomoże, ale jak będziesz szukał jakiegoś pliku, "char" może Cię zmylić.

Ale to tylko sugestia smile
03-16-2010 11:16 PM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Esenthel Offline
Administrator

Post: #3
RE: Klasa npc
there is a tutorial for that in Bloody Massacre, game basics\Pathfind tutorial

you should remove ' ragdollEnable();'

set paths in world in World Editor
03-16-2010 11:20 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
DNS Offline
Member

Post: #4
RE: Klasa npc
Nie chodzi mi o ścieżkię po prostu AI::update() nie jest wcale wykonywane.
03-17-2010 08:07 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Esenthel Offline
Administrator

Post: #5
RE: Klasa npc
does world/mapfortest.world have any objects with OBJ_CHR type?
03-17-2010 08:09 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
DNS Offline
Member

Post: #6
RE: Klasa npc
Yes

[Image: orm6b9.png]
03-17-2010 08:24 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Esenthel Offline
Administrator

Post: #7
RE: Klasa npc
did you build the world in WE?
what do you have in the Game? could you make a screenshot of Game?
03-17-2010 09:47 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
DNS Offline
Member

Post: #8
RE: Klasa npc
W grze obiekt jest widoczny i stoi w standardowej pozycji, nie rusza się.
Dodatkowo nie działają na niego żadne kolizje.
03-17-2010 09:51 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Esenthel Offline
Administrator

Post: #9
RE: Klasa npc
does WE have the "path.txt" set properly to your game data files?
do you properly set IOPath in the game codes to your data files?
03-17-2010 11:51 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply