DNS
Member
|
Klasa npc
Witam prosił bym Cię o drobną pomoc w kodzeniu
chodzi o proste AI przeciwnika
Napisałem coś takiego
plik char.h
Code:
struct AI : Game::Chr
{
virtual Bool update();
virtual void move(Vec &pos);
AI();
};
Game::ObjMemx<AI> AIs; // container for player objects
AI::AI()
{
std::cout << "yes";
}
Bool AI::update()
{
ragdollEnable();
move(Players[0].pos());
std::cout << "yes";
return true;
}
void AI::move(Vec &pos)
{
for(Int r= 1; r<=3; r++) // radius
for(Int x=-1; x<=1; x++) // x offset
for(Int z=-1; z<=1; z++) // z offset
if(x || z)
if(actionMoveTo(pos+Vec(x,0,z)*(r*0.6)))return;
}
fragment w main.cpp
Code:
Game::World.init()
.setObjType(Statics,OBJ_STATIC)
.setObjType(AIs ,OBJ_CHR)
.setObjType(Players,OBJ_PLAYER)
.setObjItem(Items ,OBJ_ITEM )
.New("world/mapfortest.world");
Niestety nie wiem czemu ale AI się nie wykonuje. Gdzie może być problem?
Dodam że modele stroją bez ruchu
|
|
03-16-2010 11:07 PM |
|
Koniu
Member
|
RE: Klasa npc
Mała uwaga: plik char.h powinien nosić nazwę chr.h lub character.h . To raczej tutaj nic nie pomoże, ale jak będziesz szukał jakiegoś pliku, "char" może Cię zmylić.
Ale to tylko sugestia
|
|
03-16-2010 11:16 PM |
|
Esenthel
Administrator
|
RE: Klasa npc
there is a tutorial for that in Bloody Massacre, game basics\Pathfind tutorial
you should remove ' ragdollEnable();'
set paths in world in World Editor
|
|
03-16-2010 11:20 PM |
|
DNS
Member
|
RE: Klasa npc
Nie chodzi mi o ścieżkię po prostu AI::update() nie jest wcale wykonywane.
|
|
03-17-2010 08:07 PM |
|
Esenthel
Administrator
|
RE: Klasa npc
does world/mapfortest.world have any objects with OBJ_CHR type?
|
|
03-17-2010 08:09 PM |
|
DNS
Member
|
RE: Klasa npc
Yes
|
|
03-17-2010 08:24 PM |
|
Esenthel
Administrator
|
RE: Klasa npc
did you build the world in WE?
what do you have in the Game? could you make a screenshot of Game?
|
|
03-17-2010 09:47 PM |
|
DNS
Member
|
RE: Klasa npc
W grze obiekt jest widoczny i stoi w standardowej pozycji, nie rusza się.
Dodatkowo nie działają na niego żadne kolizje.
|
|
03-17-2010 09:51 PM |
|
Esenthel
Administrator
|
RE: Klasa npc
does WE have the "path.txt" set properly to your game data files?
do you properly set IOPath in the game codes to your data files?
|
|
03-17-2010 11:51 PM |
|