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Project created with mac does not compile on PC
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xzessmedia Offline
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Post: #1
Project created with mac does not compile on PC
Hi,

i created a project from my mac and tried to get a working build on pc by downloading and syncing from my windows 7 PC.

my server is a windows 2008 server


any help would be great!

when i compile i get these errors:


Quote:C:\Esenthel 2.0\Projects\_Build_\MyProject\Project 2010.vcxproj : warning : Die Plattform "x64", auf die in der Projektdatei "MyProject" verwiesen wird, wurde nicht gefunden. Vergewissern Sie sich, dass die Plattform unter "%VCTargetsPath%\Platforms\x64" installiert wurde.
1>------ Erstellen gestartet: Projekt: MyProject, Konfiguration: Debug Win32 ------
1> stdafx.cpp
1> VirtualStick.cpp
1> Main.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$actor_group.h(3): error C2011: 'ACTOR_GROUP': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$actor_group.h(3): Siehe Deklaration von 'ACTOR_GROUP'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touch_mode.h(3): error C2011: 'TOUCH_MODE': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touch_mode.h(3): Siehe Deklaration von 'TOUCH_MODE'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$view_mode.h(3): error C2011: 'VIEW_MODE': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$view_mode.h(3): Siehe Deklaration von 'VIEW_MODE'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$obj_type.h(3): error C2011: 'OBJ_TYPE': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$obj_type.h(3): Siehe Deklaration von 'OBJ_TYPE'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playerstatus.h(3): error C2011: 'PlayerStatus': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playerstatus.h(3): Siehe Deklaration von 'PlayerStatus'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playertype.h(3): error C2011: 'PlayerType': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playertype.h(3): Siehe Deklaration von 'PlayerType'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggerstate.h(3): error C2011: 'TriggerState': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggerstate.h(3): Siehe Deklaration von 'TriggerState'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aibehaviour.h(3): error C2011: 'AIBehaviour': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aibehaviour.h(3): Siehe Deklaration von 'AIBehaviour'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggertypes.h(3): error C2011: 'TriggerTypes': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggertypes.h(3): Siehe Deklaration von 'TriggerTypes'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touchtype.h(3): error C2011: 'touchType': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touchtype.h(3): Siehe Deklaration von 'touchType'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$faction.h(3): error C2011: 'Faction': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$faction.h(3): Siehe Deklaration von 'Faction'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$cammode.h(3): error C2011: 'CamMode': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$cammode.h(3): Siehe Deklaration von 'CamMode'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$system.h(3): error C2011: 'System': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$system.h(3): Siehe Deklaration von 'System'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aiorder.h(3): error C2011: 'AIOrder': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aiorder.h(3): Siehe Deklaration von 'AIOrder'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$virjoy.h(23): error C2011: 'VirJoy': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$virjoy.h(23): Siehe Deklaration von 'VirJoy'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shipstatus.h(3): error C2011: 'ShipStatus': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shipstatus.h(3): Siehe Deklaration von 'ShipStatus'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shiphitdetection.h(2): error C2011: 'ShipHitDetection': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shiphitdetection.h(2): Siehe Deklaration von 'ShipHitDetection'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ship.h(2): error C2011: 'Ship': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ship.h(2): Siehe Deklaration von 'Ship'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planetview.h(3): error C2011: 'PlanetView': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planetview.h(3): Siehe Deklaration von 'PlanetView'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planet.h(2): error C2011: 'Planet': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planet.h(2): Siehe Deklaration von 'Planet'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$orbit.h(17): error C2011: 'Orbit': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$orbit.h(17): Siehe Deklaration von 'Orbit'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$mine.h(2): error C2011: 'Mine': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$mine.h(2): Siehe Deklaration von 'Mine'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): error C2011: 'LevelManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): error C2011: 'InputManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$gamemanager.h(3): error C2011: 'GameManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$gamemanager.h(3): Siehe Deklaration von 'GameManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$dust.h(4): error C2011: 'Dust': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$dust.h(4): Siehe Deklaration von 'Dust'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$bullet.h(4): error C2011: 'Bullet': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$bullet.h(4): Siehe Deklaration von 'Bullet'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$blood.h(4): error C2011: 'Blood': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$blood.h(4): Siehe Deklaration von 'Blood'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$audiomanager.h(7): error C2011: 'AudioManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$audiomanager.h(7): Siehe Deklaration von 'AudioManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ai.h(3): error C2011: 'AI': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ai.h(3): Siehe Deklaration von 'AI'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$target.h(3): error C2011: 'Target': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$target.h(3): Siehe Deklaration von 'Target'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$station.h(8): error C2011: 'Station': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$station.h(8): Siehe Deklaration von 'Station'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$player.h(3): error C2011: 'Player': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$player.h(3): Siehe Deklaration von 'Player'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$targetcomputer.h(3): error C2011: 'TargetComputer': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$targetcomputer.h(3): Siehe Deklaration von 'TargetComputer'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): error C2572: 'EE_INIT': Neudefinition des Standardparameters: Parameter 2
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): Siehe Deklaration von 'EE_INIT'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): error C2572: 'EE_INIT': Neudefinition des Standardparameters: Parameter 1
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): Siehe Deklaration von 'EE_INIT'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\main.cpp(38): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "GameManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$gamemanager.h(3): Siehe Deklaration von 'GameManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\main.cpp(38): error C2227: Links von "->Inst" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\main.cpp(51): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "GameManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$gamemanager.h(3): Siehe Deklaration von 'GameManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\main.cpp(51): error C2227: Links von "->UpdateManager" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\main.cpp(62): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "GameManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$gamemanager.h(3): Siehe Deklaration von 'GameManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\main.cpp(62): error C2227: Links von "->RenderManager" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1> Menu.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\main states\menu.cpp(63): warning C4390: ';': Leere kontrollierte Anweisung aufgetreten; ist dies beabsichtigt?
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::Button::operator =(const EE::Button &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\button.h(71): Siehe Deklaration von 'EE::Button::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Button
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::CheckBox::operator =(const EE::CheckBox &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\checkbox.h(42): Siehe Deklaration von 'EE::CheckBox::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::CheckBox
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::ComboBox::operator =(const EE::ComboBox &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\combobox.h(77): Siehe Deklaration von 'EE::ComboBox::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::ComboBox
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::CMenu::operator =(const EE::CMenu &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\context menu.h(101): Siehe Deklaration von 'EE::CMenu::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::CMenu
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::GuiCustom::operator =(const EE::GuiCustom &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\gui custom.h(22): Siehe Deklaration von 'EE::GuiCustom::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::GuiCustom
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::Desktop::operator =(const EE::Desktop &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\desktop.h(22): Siehe Deklaration von 'EE::Desktop::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Desktop
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::GuiImage::operator =(const EE::GuiImage &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\gui image.h(32): Siehe Deklaration von 'EE::GuiImage::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::GuiImage
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::_List::operator =(const EE::_List &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\list.h(231): Siehe Deklaration von 'EE::_List::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::_List
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::Menu::operator =(const EE::Menu &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\menu.h(59): Siehe Deklaration von 'EE::Menu::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Menu
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::Progress::operator =(const EE::Progress &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\progress.h(52): Siehe Deklaration von 'EE::Progress::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Progress
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::Region::operator =(const EE::Region &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\region.h(49): Siehe Deklaration von 'EE::Region::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Region
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::SlideBar::operator =(const EE::SlideBar &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\slidebar.h(72): Siehe Deklaration von 'EE::SlideBar::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::SlideBar
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::Slider::operator =(const EE::Slider &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\slider.h(47): Siehe Deklaration von 'EE::Slider::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Slider
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::Tabs::operator =(const EE::Tabs &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\tabs.h(81): Siehe Deklaration von 'EE::Tabs::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Tabs
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::Text::operator =(const EE::Text &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\text.h(43): Siehe Deklaration von 'EE::Text::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Text
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::TextBox::operator =(const EE::TextBox &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\textbox.h(18): Siehe Deklaration von 'EE::TextBox::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::TextBox
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::TextLine::operator =(const EE::TextLine &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\textline.h(54): Siehe Deklaration von 'EE::TextLine::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::TextLine
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::Viewport::operator =(const EE::Viewport &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\viewport.h(37): Siehe Deklaration von 'EE::Viewport::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Viewport
1> ]
1>c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): error C2783: "void EE::Window::operator =(const EE::Window &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\gui\objects\window.h(75): Siehe Deklaration von 'EE::Window::operator ='
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\misc\templates.h(445): Bei der Kompilierung der Klassen-template der EE::Memb<TYPE> &EE::Memb<TYPE>::operator =(const EE::Memb<TYPE> &)-Memberfunktion
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Window
1> ]
1> PlanetView.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\main states\planetview.cpp(43): error C2664: 'EE::Button &EE::Button::func(void (__cdecl *)(Ptr),Ptr)': Konvertierung des Parameters 1 von 'void (__cdecl *)(Ptr,EE::GuiObj &)' in 'void (__cdecl *)(Ptr)' nicht m”glich
1> Keine Funktion mit diesem Namen im Gltigkeitsbereich stimmt mit dem Zieltyp berein
1> Intro.cpp
1> Game.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\main states\game.cpp(137): warning C4390: ';': Leere kontrollierte Anweisung aufgetreten; ist dies beabsichtigt?
1> Xzessmedia.cpp
1> LevelManager.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$actor_group.h(3): error C2011: 'ACTOR_GROUP': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$actor_group.h(3): Siehe Deklaration von 'ACTOR_GROUP'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touch_mode.h(3): error C2011: 'TOUCH_MODE': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touch_mode.h(3): Siehe Deklaration von 'TOUCH_MODE'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$view_mode.h(3): error C2011: 'VIEW_MODE': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$view_mode.h(3): Siehe Deklaration von 'VIEW_MODE'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$obj_type.h(3): error C2011: 'OBJ_TYPE': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$obj_type.h(3): Siehe Deklaration von 'OBJ_TYPE'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playerstatus.h(3): error C2011: 'PlayerStatus': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playerstatus.h(3): Siehe Deklaration von 'PlayerStatus'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playertype.h(3): error C2011: 'PlayerType': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playertype.h(3): Siehe Deklaration von 'PlayerType'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggerstate.h(3): error C2011: 'TriggerState': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggerstate.h(3): Siehe Deklaration von 'TriggerState'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aibehaviour.h(3): error C2011: 'AIBehaviour': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aibehaviour.h(3): Siehe Deklaration von 'AIBehaviour'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggertypes.h(3): error C2011: 'TriggerTypes': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggertypes.h(3): Siehe Deklaration von 'TriggerTypes'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touchtype.h(3): error C2011: 'touchType': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touchtype.h(3): Siehe Deklaration von 'touchType'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$faction.h(3): error C2011: 'Faction': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$faction.h(3): Siehe Deklaration von 'Faction'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$cammode.h(3): error C2011: 'CamMode': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$cammode.h(3): Siehe Deklaration von 'CamMode'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$system.h(3): error C2011: 'System': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$system.h(3): Siehe Deklaration von 'System'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aiorder.h(3): error C2011: 'AIOrder': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aiorder.h(3): Siehe Deklaration von 'AIOrder'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$virjoy.h(23): error C2011: 'VirJoy': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$virjoy.h(23): Siehe Deklaration von 'VirJoy'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shipstatus.h(3): error C2011: 'ShipStatus': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shipstatus.h(3): Siehe Deklaration von 'ShipStatus'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shiphitdetection.h(2): error C2011: 'ShipHitDetection': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shiphitdetection.h(2): Siehe Deklaration von 'ShipHitDetection'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ship.h(2): error C2011: 'Ship': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ship.h(2): Siehe Deklaration von 'Ship'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planetview.h(3): error C2011: 'PlanetView': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planetview.h(3): Siehe Deklaration von 'PlanetView'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planet.h(2): error C2011: 'Planet': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planet.h(2): Siehe Deklaration von 'Planet'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$orbit.h(17): error C2011: 'Orbit': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$orbit.h(17): Siehe Deklaration von 'Orbit'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$mine.h(2): error C2011: 'Mine': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$mine.h(2): Siehe Deklaration von 'Mine'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): error C2011: 'LevelManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): error C2011: 'InputManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$gamemanager.h(3): error C2011: 'GameManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$gamemanager.h(3): Siehe Deklaration von 'GameManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$dust.h(4): error C2011: 'Dust': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$dust.h(4): Siehe Deklaration von 'Dust'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$bullet.h(4): error C2011: 'Bullet': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$bullet.h(4): Siehe Deklaration von 'Bullet'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$blood.h(4): error C2011: 'Blood': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$blood.h(4): Siehe Deklaration von 'Blood'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$audiomanager.h(7): error C2011: 'AudioManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$audiomanager.h(7): Siehe Deklaration von 'AudioManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ai.h(3): error C2011: 'AI': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ai.h(3): Siehe Deklaration von 'AI'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$target.h(3): error C2011: 'Target': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$target.h(3): Siehe Deklaration von 'Target'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$station.h(8): error C2011: 'Station': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$station.h(8): Siehe Deklaration von 'Station'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$player.h(3): error C2011: 'Player': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$player.h(3): Siehe Deklaration von 'Player'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$targetcomputer.h(3): error C2011: 'TargetComputer': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$targetcomputer.h(3): Siehe Deklaration von 'TargetComputer'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): error C2572: 'EE_INIT': Neudefinition des Standardparameters: Parameter 2
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): Siehe Deklaration von 'EE_INIT'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): error C2572: 'EE_INIT': Neudefinition des Standardparameters: Parameter 1
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): Siehe Deklaration von 'EE_INIT'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(17): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "LevelManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(17): error C2059: Syntaxfehler: ')'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(18): error C2143: Syntaxfehler: Es fehlt ';' vor '{'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(18): error C2447: '{': Funktionsheader fehlt - Parameterliste im alten Stil?
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(22): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "LevelManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(22): error C2059: Syntaxfehler: ')'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(23): error C2143: Syntaxfehler: Es fehlt ';' vor '{'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(23): error C2447: '{': Funktionsheader fehlt - Parameterliste im alten Stil?
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(28): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "LevelManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(30): error C2065: 'pInst': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(31): error C2065: 'pInst': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(31): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "LevelManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(31): error C2227: Links von "->{ctor}" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(33): error C2065: 'pInst': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(36): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "LevelManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(77): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "LevelManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(86): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "LevelManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(90): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "Bullet"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$bullet.h(4): Siehe Deklaration von 'Bullet'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(90): error C2228: Links von ".update" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(93): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "LevelManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(95): error C2440: 'Initialisierung': 'const EE::UID *' kann nicht in 'EE::CacheElmPtr<TYPE,CACHE>' konvertiert werden
1> with
1> [
1> TYPE=EE::Game::ObjParams,
1> CACHE=_Objs
1> ]
1> Quelltyp konnte von keinem Konstruktor angenommen werden, oder die šberladungsaufl”sung des Konstruktors ist mehrdeutig
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(102): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "Player"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$player.h(3): Siehe Deklaration von 'Player'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(102): error C2228: Links von ".Draw" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(108): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "Bullet"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$bullet.h(4): Siehe Deklaration von 'Bullet'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(108): error C2228: Links von ".draw" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(110): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "Player"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$player.h(3): Siehe Deklaration von 'Player'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(110): error C2228: Links von ".DrawParticles" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(117): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "Blood"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$blood.h(4): Siehe Deklaration von 'Blood'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(117): error C2228: Links von ".draw" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\levelmanager.cpp(126): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "LevelManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1> GameManager.cpp
1> AudioManager.cpp
1> InputManager.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$actor_group.h(3): error C2011: 'ACTOR_GROUP': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$actor_group.h(3): Siehe Deklaration von 'ACTOR_GROUP'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touch_mode.h(3): error C2011: 'TOUCH_MODE': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touch_mode.h(3): Siehe Deklaration von 'TOUCH_MODE'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$view_mode.h(3): error C2011: 'VIEW_MODE': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$view_mode.h(3): Siehe Deklaration von 'VIEW_MODE'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$obj_type.h(3): error C2011: 'OBJ_TYPE': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$obj_type.h(3): Siehe Deklaration von 'OBJ_TYPE'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playerstatus.h(3): error C2011: 'PlayerStatus': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playerstatus.h(3): Siehe Deklaration von 'PlayerStatus'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playertype.h(3): error C2011: 'PlayerType': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$playertype.h(3): Siehe Deklaration von 'PlayerType'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggerstate.h(3): error C2011: 'TriggerState': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggerstate.h(3): Siehe Deklaration von 'TriggerState'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aibehaviour.h(3): error C2011: 'AIBehaviour': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aibehaviour.h(3): Siehe Deklaration von 'AIBehaviour'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggertypes.h(3): error C2011: 'TriggerTypes': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$triggertypes.h(3): Siehe Deklaration von 'TriggerTypes'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touchtype.h(3): error C2011: 'touchType': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$touchtype.h(3): Siehe Deklaration von 'touchType'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$faction.h(3): error C2011: 'Faction': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$faction.h(3): Siehe Deklaration von 'Faction'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$cammode.h(3): error C2011: 'CamMode': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$cammode.h(3): Siehe Deklaration von 'CamMode'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$system.h(3): error C2011: 'System': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$system.h(3): Siehe Deklaration von 'System'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aiorder.h(3): error C2011: 'AIOrder': 'enum' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$aiorder.h(3): Siehe Deklaration von 'AIOrder'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$virjoy.h(23): error C2011: 'VirJoy': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$virjoy.h(23): Siehe Deklaration von 'VirJoy'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shipstatus.h(3): error C2011: 'ShipStatus': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shipstatus.h(3): Siehe Deklaration von 'ShipStatus'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shiphitdetection.h(2): error C2011: 'ShipHitDetection': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$shiphitdetection.h(2): Siehe Deklaration von 'ShipHitDetection'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ship.h(2): error C2011: 'Ship': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ship.h(2): Siehe Deklaration von 'Ship'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planetview.h(3): error C2011: 'PlanetView': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planetview.h(3): Siehe Deklaration von 'PlanetView'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planet.h(2): error C2011: 'Planet': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$planet.h(2): Siehe Deklaration von 'Planet'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$orbit.h(17): error C2011: 'Orbit': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$orbit.h(17): Siehe Deklaration von 'Orbit'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$mine.h(2): error C2011: 'Mine': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$mine.h(2): Siehe Deklaration von 'Mine'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): error C2011: 'LevelManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$levelmanager.h(3): Siehe Deklaration von 'LevelManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): error C2011: 'InputManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$gamemanager.h(3): error C2011: 'GameManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$gamemanager.h(3): Siehe Deklaration von 'GameManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$dust.h(4): error C2011: 'Dust': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$dust.h(4): Siehe Deklaration von 'Dust'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$bullet.h(4): error C2011: 'Bullet': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$bullet.h(4): Siehe Deklaration von 'Bullet'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$blood.h(4): error C2011: 'Blood': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$blood.h(4): Siehe Deklaration von 'Blood'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$audiomanager.h(7): error C2011: 'AudioManager': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$audiomanager.h(7): Siehe Deklaration von 'AudioManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ai.h(3): error C2011: 'AI': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$ai.h(3): Siehe Deklaration von 'AI'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$target.h(3): error C2011: 'Target': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$target.h(3): Siehe Deklaration von 'Target'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$station.h(8): error C2011: 'Station': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$station.h(8): Siehe Deklaration von 'Station'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$player.h(3): error C2011: 'Player': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$player.h(3): Siehe Deklaration von 'Player'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$targetcomputer.h(3): error C2011: 'TargetComputer': 'struct' Typneudefinition
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$targetcomputer.h(3): Siehe Deklaration von 'TargetComputer'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): error C2572: 'EE_INIT': Neudefinition des Standardparameters: Parameter 2
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): Siehe Deklaration von 'EE_INIT'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): error C2572: 'EE_INIT': Neudefinition des Standardparameters: Parameter 1
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\auto.h(18): Siehe Deklaration von 'EE_INIT'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(6): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(6): error C2059: Syntaxfehler: ')'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(7): error C2143: Syntaxfehler: Es fehlt ';' vor '{'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(7): error C2447: '{': Funktionsheader fehlt - Parameterliste im alten Stil?
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(17): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(17): error C2059: Syntaxfehler: ')'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(18): error C2143: Syntaxfehler: Es fehlt ';' vor '{'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(18): error C2447: '{': Funktionsheader fehlt - Parameterliste im alten Stil?
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(21): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(23): error C2065: 'drawcontrols': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(23): warning C4805: '==': unsichere Kombination von Typ ''unknown-type'' mit Typ 'bool' in einer Operation
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(26): error C2065: 'leftstick': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(26): error C2227: Links von "->Draw" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1> Typ ist ''unknown-type''
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(27): error C2065: 'rightstick': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(27): error C2227: Links von "->Draw" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1> Typ ist ''unknown-type''
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(31): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(33): error C2065: 'leftstick': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(33): error C2227: Links von "->GetX" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1> Typ ist ''unknown-type''
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(33): error C2065: 'leftstick': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(33): error C2227: Links von "->GetY" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1> Typ ist ''unknown-type''
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(36): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(38): error C2065: 'rightstick': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(38): error C2227: Links von "->GetX" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1> Typ ist ''unknown-type''
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(38): error C2065: 'rightstick': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(38): error C2227: Links von "->GetY" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1> Typ ist ''unknown-type''
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(42): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(44): error C2065: 'drawcontrols': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(44): warning C4805: '==': unsichere Kombination von Typ ''unknown-type'' mit Typ 'bool' in einer Operation
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(46): error C2065: 'leftstick': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(46): error C2227: Links von "->Update" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1> Typ ist ''unknown-type''
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(47): error C2065: 'rightstick': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(47): error C2227: Links von "->Update" muss sich ein Zeiger auf Klassen-/Struktur-/Union-/generischen Typ befinden.
1> Typ ist ''unknown-type''
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(52): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(54): error C2065: 'drawcontrols': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(57): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(59): error C2065: 'drawcontrols': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(62): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(68): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(70): error C2065: 'pInst': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(71): error C2065: 'pInst': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(71): error C2027: Verwendung des undefinierten Typs "InputManager"
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$inputmanager.h(4): Siehe Deklaration von 'InputManager'
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\managers\inputmanager.cpp(71): fatal error C1903: Weiterverarbeitung nach vorherigem Fehler nicht m”glich; Kompilierung wird abgebrochen.
1> Planet.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\planet.cpp(99): error C2660: 'EE::Game::Obj::Obj': Funktion akzeptiert keine 1 Argumente
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "EE::Game::Static::Static(const EE::Game::Static &)" auf.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\planet.cpp(99): error C2558: struct 'EE::Actor': Kein Kopierkonstruktor verfgbar oder der Kopierkonstruktor is als 'explicit' deklariert
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "EE::Game::Static::Static(const EE::Game::Static &)" auf.
1> Mine.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\mine\mine.cpp(31): error C2065: 'i': nichtdeklarierter Bezeichner
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\mine\mine.cpp(31): error C2228: Links von ".AddNormalDmg" muss sich eine Klasse/Struktur/Union befinden.
1> Player.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\player\player.cpp(333): error C2558: struct 'EE::Actor': Kein Kopierkonstruktor verfgbar oder der Kopierkonstruktor is als 'explicit' deklariert
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "Ship::Ship(const Ship &)" auf.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\player\player.cpp(333): error C2558: struct 'EE::Mesh': Kein Kopierkonstruktor verfgbar oder der Kopierkonstruktor is als 'explicit' deklariert
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "Ship::Ship(const Ship &)" auf.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\player\player.cpp(333): error C2558: struct 'EE::Sound': Kein Kopierkonstruktor verfgbar oder der Kopierkonstruktor is als 'explicit' deklariert
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "Ship::Ship(const Ship &)" auf.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\player\player.cpp(333): error C2558: struct 'EE::Sound': Kein Kopierkonstruktor verfgbar oder der Kopierkonstruktor is als 'explicit' deklariert
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "Ship::Ship(const Ship &)" auf.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\player\player.cpp(333): error C2558: struct 'EE::Sound': Kein Kopierkonstruktor verfgbar oder der Kopierkonstruktor is als 'explicit' deklariert
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "Ship::Ship(const Ship &)" auf.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\player\player.cpp(333): error C2558: struct 'EE::Sound': Kein Kopierkonstruktor verfgbar oder der Kopierkonstruktor is als 'explicit' deklariert
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "Ship::Ship(const Ship &)" auf.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\player\player.cpp(333): error C2558: struct 'EE::Sound': Kein Kopierkonstruktor verfgbar oder der Kopierkonstruktor is als 'explicit' deklariert
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "Ship::Ship(const Ship &)" auf.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\player\player.cpp(333): error C2558: struct 'EE::Progress': Kein Kopierkonstruktor verfgbar oder der Kopierkonstruktor is als 'explicit' deklariert
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "Ship::Ship(const Ship &)" auf.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\player\player.cpp(333): error C2558: struct 'EE::Progress': Kein Kopierkonstruktor verfgbar oder der Kopierkonstruktor is als 'explicit' deklariert
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "Ship::Ship(const Ship &)" auf.
1> Station.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\station.cpp(54): error C2783: "void EE::Game::Obj::operator =(const EE::Game::Obj &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\game\object.h(70): Siehe Deklaration von 'EE::Game::Obj::operator ='
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "EE::Game::Static &EE::Game::Static::operator =(const EE::Game::Static &)" auf.
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\station.cpp(54): error C2783: "void EE::Actor::operator =(const EE::Actor &)": template-Argument fr "UNUSED" konnte nicht hergeleitet werden.
1> c:\esenthel 2.0\bin\esenthelengine\physics\actor.h(161): Siehe Deklaration von 'EE::Actor::operator ='
1> Diese Diagnose trat in der vom Compiler generierten Funktion "EE::Game::Static &EE::Game::Static::operator =(const EE::Game::Static &)" auf.
1> Ship.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\gameobjects\ship\ship.cpp(203): warning C4101: 'distance': Unreferenzierte lokale Variable
1> ShipStatus.cpp
1> Functions.cpp
1> TargetComputer.cpp
1>c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\classes\systems\targetsystems\targetcomput​er.cpp(20): error C2562: 'TargetComputer::GetNextEnemyTarget': 'void'-Funktion gibt einen Wert zurck
1> c:\esenthel 2.0\projects\_build_\MyProject\source\$targetcomputer.h(6): Siehe Deklaration von 'TargetComputer::GetNextEnemyTarget'
1> Target.cpp
1> Code wird generiert...
1> Kompilieren...
1> Bullet.cpp
1> AI.cpp
1> Orbit.cpp
1> Crosshair.cpp
1> Dust.cpp
1> Blood.cpp
1> Auto.cpp
1> Code wird generiert...
========== Erstellen: 0 erfolgreich, Fehler bei 1, 0 aktuell, 0 bersprungen ==========
07-09-2013 11:10 AM
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Esenthel Offline
Administrator

Post: #2
RE: Project created with mac does not compile on PC
Hi,

It would be helpful if you could attach the project.
07-09-2013 12:36 PM
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Esenthel Offline
Administrator

Post: #3
RE: Project created with mac does not compile on PC
Hi,

Some of your codes have "#include "stdafx.h"", please don't do that, EE already handles that.
Just delete those lines in all of your codes.
07-09-2013 06:18 PM
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xzessmedia Offline
Member

Post: #4
RE: Project created with mac does not compile on PC
ok i removed them, but why does my project which works on mac not compile on PC ?
I updated to the latest version, but it does not compile, same log
07-09-2013 09:46 PM
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xzessmedia Offline
Member

Post: #5
RE: Project created with mac does not compile on PC
hi Esenthel do you have any idea what the problem is? The Problem seem to be reproduceable just create a New Project on Mac, Sync and try to Compile on PC using Cpp 2010 Express
(This post was last modified: 07-11-2013 08:58 PM by xzessmedia.)
07-11-2013 06:22 PM
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Esenthel Offline
Administrator

Post: #6
RE: Project created with mac does not compile on PC
(07-09-2013 09:46 PM)xzessmedia Wrote:  I updated to the latest version, but it does not compile, same log
Hi,
If you have the same error, perhaps you didn't update all of your codes? and some of them still have stdafx.h listed manually?

Quote:ok i removed them, but why does my project which works on mac not compile on PC ?
Mac uses Xcode GCC compiler
while the Windows uses Microsoft Visual C++ compilers
Those compilers are different
07-16-2013 12:45 PM
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